reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Mirka Gúčiková

Mirka Gúčiková

Bloger 
  • Počet článkov:  34
  •  | 
  • Páči sa:  0x
reklama

Walking in my shoes

Break up

Mirka Gúčiková

Break up

Opúšťam ťa. Už mám zbalené a rozhliadam sa po poloprázdnej izbe. Opúšťam ťa. Zabudnem vyťahané tričko na spanie a šampón, nájdeš ich večer a bude ti smutno alebo sa nahneváš. Opúšťam ťa, dúfam, posledný krát.

  • 26. mar 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 709x
  • 2
Mám chuť na niečo sladké

Mirka Gúčiková

Mám chuť na niečo sladké

Trošku leta v zime, trošku slnka do tmy.

  • 17. jan 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 728x
  • 11
Prianie

Mirka Gúčiková

Prianie

Chcela by som byť úplne iná.

  • 9. jan 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 756x
  • 11
Biele ceruzky

Mirka Gúčiková

Biele ceruzky

Bielou ceruzkou si odunavím oči. Malý ženský trik, veľmi pôsobivé. Vyberiem si jeden z kolekcie profesionálnych úsmevov a hodinu sa na nič nesťažujem. Cestou domov sa rozplačem na voziacich schodoch a zapadnem do davu.

  • 11. nov 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 343x
  • 14
Dilemy

Mirka Gúčiková

Dilemy

Ráno sa budím s pocitom zbytočnosti. Počítam premárnené minúty, dávam si za vinu všetky hriechy sveta, mám stiahnutý žalúdok a depresiu. Nemôžem nájsť kľúče, manikúrové nožničky a zmysel života. Večer na ceste za Trnavou, ktorú z jednej strany lemujú stromy a z druhej zelená rúra, skladám chválospev na život. Buty spievajú ...nikdy nebude konec... , pred domom žena fotí muža v náručí s bábätkom, zelené polia a obľúbená farba zapadajúceho slnka. Tak žiť či nežiť?

  • 26. aug 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 259x
  • 66
reklama
Straty a nálezy dva

Mirka Gúčiková

Straty a nálezy dva

„Nech sa páááááči, dámy a páni, vstúpte do našej kancelárie Strát a nálezov!!! Nájdete tu všetko, čo ste stratili – sny, predstavy, spomienky aj spomienkové predmety. Neviete, čo hľadáte? Neviete, čo ste stratili? Nevadí, dáme vám priestor na zamyslenie sa, pocestujete s nami v čase, prehodnotíte svoje najdôležitejšie straty! Vstúúúúpte do našej kancelárie, do kancelárie Strát a nálezov!!!“

  • 18. feb 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 192x
  • 16
Záchvaty lásky

Mirka Gúčiková

Záchvaty lásky

Dnes mi kvetinová zasielková služba doniesla kyticu červených ruží a všelijakých tráv a korálok a dekoračných halúzok. Prišla na moje meno, úplne celá pre mňa, s jednoduchým textom

  • 14. feb 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 662x
  • 22
Verím v Boha a predmanželský sex

Mirka Gúčiková

Verím v Boha a predmanželský sex

Verím v Boha a predmanželský sex. Nebudem vás zdržiavať siahodlhými vysvetleniami, cestou môjho „osvietenia“, ani sa snažiť vás presvedčiť. Moja viera je pevná a neoblomná. Verím, že Boh existuje, pomáha mi, má ma rád a rozpráva sa so mnou. Verím, že nám dal sex, aby sme príjemnou cestou plodili deti, pekne si to užívali so svojimi láskami namiesto večerného vysedávania pred telkou (vševediaci Boh už v predhistórii vedel, že telka bude brainwashing), a aby couples svoje psychické zjednotenie v jednu osobu mohli aj fyzicky zdôrazniť, či už pred svadbou alebo po nej. Môj Boh si na formality nepotrpí.

  • 17. jan 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 22 183x
  • 311
Podpaľujem stodoly

Mirka Gúčiková

Podpaľujem stodoly

Miláčkovia moji, podpaľujem stodoly. Samozrejme, nie naozaj. Je to iba také prirovnanie na všetky zvláštne veci, čo v živote robím, na všetky moje názory odlišné od názorov iných. A nie je to ani z mojej hlavy. Zasa som si čítala Murakamiho a v kontexte s mojím posledným článkom, a diskusiou k nemu, mi to prišlo ako vhodné slovné spojenie.

  • 11. dec 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 935x
  • 27
Kauzálny nexus

Mirka Gúčiková

Kauzálny nexus

Kedysi dávno, keď sa ešte v mojom živote piesok lial a voda sypala, keď som bývala v kráľovstve so zelenou strechou, obohnanom živým plotom, keď ma kráľ a kráľovná Gúčikovci chránili ako oko v hlave a nemali ešte ani jednu fľašu slivovice na veľkú svadbu ich princezničky nachystanú, keď som mala trinásť rokov, rozhodla som sa, že chcem bojovať za spravodlivosť. A vtedy pre mňa spravodlivosť znamenala právo. Na Právnickú fakultu som sa dostala „poľahky“, na druhýkrát, a zrazu, veľké sklamanie, ako Salingerova Franny, došlo mi, hneď v prvom ročníku, že je to práve naopak. Napriek tomu, že od tohto turning pointu si jednotlivé predmety a ich prednášajúci len veľmi ťažko získavali moju pozornosť (radšej som pod lavicou čítala Hlavu XXII alebo na cvičeniach dobiehala zameškaný spánok) som si pár vecí predsa len zapamätala. Jednou z nich je to, že každý dôsledok má svoju príčinu. My, právnici, to voláme príčinná súvislosť alebo kauzálny nexus.

  • 5. dec 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 710x
  • 80
reklama
SkryťZatvoriť reklamu