reklama

Mám chuť na niečo sladké

Trošku leta v zime, trošku slnka do tmy.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (11)

Kávička s kvapkou hustej tučnej smotany, mňam! A mám chuť na niečo sladké. Na la dolce vida  v bodkovaných šatách kdesi na Francúzskej riviére na začiatku leta, na bicykli s košíkom veziem bagety a čerstvú zeleninu. Alebo hocikde inde, kde sa budem usmievať a chytať lúče slnka do komôrok pokožky na ťažké časy. 

Donesiem si z cestovky papierovú dovolenku do teplých krajín a rozvešiam po izbe a na okno nakreslím veľké slnko a milé biele oblaky. Šedá obloha mi kazí výhľad, tak zastriem závesy a tvárim sa, že to slnko dnes tak páli, že nevidím na monitor!

A potom zatvorím oči a nájdem sa u nás na dvore vo vyťahanom tričku a gaťkách ako čistím uhorky na zaváranie. Už roky som to nerobila, a preto som aj vo svojej predstave oveľa mladšia a šťavňatejšia, lenže vtedy to ešte neviem, a tak to nevyužívam. Počas práce počúvam Slovenský rozhlas a chrúmem tie uhorky, úplný výjav do reklamy na krémiky a šampóny s uhorkovým extraktom.

Otvorím oči. Šedá.

Ach áno, som patetická a melancholická, ponorená do snov a spomienok, do minulosti. Ale môžem povedať, že som aj taký impresionista, nie?!

Zajtra sa jedným očkom zastavím v National Gallery pozdraviť Moneta. A teraz si idem dať niečo sladké. 


Mirka Gúčiková

Mirka Gúčiková

Bloger 
  • Počet článkov:  34
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu